Огнян Иванов ръководи Териториална дирекция “Държавен резерв” (ТД ДР) - гр. Варна от 2012 г.

Трудовият му стаж в агенцията започва през 2005 г. и преминава през различни длъжности.

За модела на управление, овладяването на последствията при кризисни ситуации разговаряме с директора на ТД ДР – гр. Варна

 

 

Разкажете за спецификите в дейността на Териториална дирекция "Държавен резерв" Варна?

Дейността на ТД ДР – гр. Варна е насочена в направление на организиране и контрол на създаването, съхранението, обновяването, използването, възстановяването, опазването, отчитането на държавни резерви, военновременни запаси, запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти. Прекият и непрекъснат контрол от служителите на дирекцията обуславя  и гарантира наличността и качеството на съхраняваните материални запаси, за да може при необходимост да бъдат предоставени на националното стопанство и населението в кризисни ситуации или извънредно положение.

Дирекцията е в състав от два отдела: отдел финансови дейности административно и правно обслужване /ФДАПО/ и отдел управление на складовите бази контрол на резерви и запаси /УСБКРЗ/.

В отдел ФДАПО се извършват счетоводните, правните дейности, административното, деловодното и информационно обслужване на дирекцията.

В отдел УСБКРЗ се извършва планова и извънпланова контролна дейност на материални запаси за държавен резерв, военновременни запаси, запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти в бази на дирекцията, външни  съхранители  и задължени лица.  В състава на отдела влизат Сектор за контрол на резерви и запаси, Сектор складови бази Синдел, Сектор зърнобази Дончево и Ген. Тошево, Сектор Силистра, Сектор складови бази Шумен и Търговище. Териториалния обхват на дирекцията е в североизточната част на страната от пет областни центъра.

В дирекцията е създадена организация за изпълнение на дейностите по отбранително мобилизационна подготовка /ОМП/. В началото на месец юни дирекцията е проверена от Междуведомствения съвет по отбранителна индустрия и сигурност на доставките /МСОИСД/ към Министерски съвет на Р. България за изпълнение на задачите по ОМП. Резултатите от проверката са положителни.

В секторите и базите на дирекцията се полагат необходимите грижи  по поддържане на машини, съоръжения, спомагателна техника в изправност и готовност за безаварийна експлоатация.

С колко служители разполага, управляваното от вас звено?

В дирекцията има към момента достатъчно опитни служители, с които изпълняваме поставените задачи от ДА ДРВВЗ - ЦУ в съответствие със ЗДРВВЗ, ЗЗНН.

С какви проблеми най-често се сблъсквате в работата си?

Проблемните въпроси,  които възникват в дейността на дирекцията са в широк диапазон, като се започне от аварии с машини,  съоръжения, спомагателна техника и се стигне до некоректни съхранители и задължени лица. Проблемите решаваме с налични сили и средства на дирекцията. При необходимост мотивирано търсим и своевременно получаваме съдействие от  ръководството на Агенцията и колегите в централно управление, основно финансово и методическо.

С какво може да се похвалите?

Най - ценният капитал в дирекцията са хората, с техните знания, умения, възможности, опит и всеотдайност в работата. Те са в основата на постигнатите позитивни резултати в секторите по места и като цяло в дирекцията.

Следвам принципа на екипност в работата, взаимозаменяемост и приемственост в дейностите, извършвани в дирекцията. По този начин обучаваме и новопостъпили служители в дирекцията.

Често ли се налага да реагирате при кризи и от какъв характер са те?

Не съм пресмятал честотата на кризите, но при получаване на разпореждане от Агенцията, реакцията ни е била винаги навременна в случаи на наводнения, суша, аварии на довеждащи водопроводи за питейна вода към населени пунктове. Предоставяли сме безвъзмездна помощ от минерална вода, консервирани храни, болнично домакинско имущество, генератори  в различни райони на страната – гр. Стрелча, гр. Перник, гр. Омуртаг, гр. Търговище, общ. Карлово, общ. Димово, общ. Борован.

Коя е била най-тежката кризисна ситуация, на която ДА ДРВВЗ е реагирала досега, респективно е била най-тежка и във вашата практика?

По мое мнение това е Ковид пандемията, когато се наложи да изпълняваме задачите стоящи пред нас с намален състав и в условия  на ограничения за движение към и от нашите обекти, подлежащи на контрол. Не намалихме контролната дейност и своевременно предоставихме необходимото оборудване за развръщането на временни пунктове за прием на засегнати от пандемията хора. Всичко това постигнахме чрез съгласуване на усилията  с Областни управители на област Варна и област Русе, военни формирования от гарнизон Шумен,  гарнизон Варна и от РС ПБЗН – гр. Силистра.

Дейността на ТД ДР- гр. Варна различава ли се с нещо от дейността на другите териториални дирекции?

Предвид единната законова база и нормативна уредба, принципно няма съществена разлика в дейността на териториалните дирекции. Спецификата на съхраняваните материални запаси по места, определя наличието на различия при доставка, обновяване и изисквания за съхранение на същите.